Baby på budget

Det kan være en ret dyr omgang at investerer i babyudstyr! Da vi skulle igang med at købe ind og gøre klar til lille A, besluttede jeg mig for at finde ud af, hvordan vi bedst kunne holde udgifterne nede og spare nogle penge uden at gå på kompromis med god kvalitet. Vi havde sat et budget på 10.000 kr. Det indlysende svar på “hvordan spare man penge” er selvfølgelig at købe brugt (og jeg endte da også med at købe en retro Oddervogn med stålkasse på dba, som desværre var for stor til at stå i vores opgang, og derfor har fået plads i mormors have) – men det kan altså også godt betale sig at surfe nettet tyndt for gode tilbud.

Jeg er absolut ingen ekspert på området, men jeg deler gerne ud af mine egne baby-indkøbserfaringer…

babypåbudget

  1. Mikado Kombivogn kr. 3.600,- Man bestemmer selv hjul, styresystem og farve og får desuden en vogn med store liggemål, en autostol, klapvognssæde, bærepose m.m. oven i hatten. Det er ikke en luksusvogn, men den er praktisk og kører godt – perfekt hvis man gerne vil købe nyt uden at springe budgettet.
  2. Baby Flamingo Sengetøj kr. 150,-tesktilladen er der gode penge at spare på god kvalitets sengetøj til baby. Gå på jagt og gør et godt online kup.
  3. Baby dyne med andedun  kr. 129,- Vi købte denne dyne fra Jysk til A, og er rigtig glade for den! Den er nok mest egnet til de køligere måneder…

I det hele taget er det en god idé at holde øje med udsalg og tilbud på nettet. Jeg gik på online jagt på nettet, da januar udsalget gik i gang og sparede mange penge på tøjmærker som fx Norlie, Wheat og Noa Noa m.fl. Der findes selvfølgelig også mange sider, som løbende har gode tilbud på baby- og børnetøj. Tjek fx tilbud på smaahjerter.dk

  • Hvid puslepude i plast fra Matas kr. 149,-
  • Køb billige stofbleer fra Bilka, læg dem i blød i koldt vand i 24 timer, vask dem og giv dem en tur i tørretumbleren og voilá: bløde og lækre! Jeg har købt både dyre øko stofbleer og dem fra Bilka, og jeg kan absolut ikke kende forskel. Jeg har også købt baby badehåndklæde fra Bilka, som vi er rigtig glade for.
  • Tjek de forskellige gratis babypakker fra fx Matas og Babysam. Blandt andet er blespanden fra Babysam meget brugbar. Vi sparer penge på de dyre blespandsposer ved at købe refill poser fra Inkobaby
  • Bleer fra Aldi er billigst (under 1 kr pr. stk.) – og faktisk også nogle af de bedste, vil jeg mene. Vi har efterhånden prøvet bleer fra alle de større mærker som Libero og Levevis, men dem fra Aldi sidder godt og holder bedst tæt (vigtig detalje!)

Og ellers er det en rigtig god idé at tjekke priser, inden du handler online. Jeg fandt frem til nogle gode tilbud på både babyalarm, bæresele og babybadekar på Pricerunner.

God shopping!

/Amanda

Skriv et svar

