Projekt Augustas værelse

I sidste uge bloggede jeg om tapeter til børneværelser, og jeg var ret så begejstret over det retrotapet, jeg havde købt til A’s nye værelse. Med lidt hjælp fra en garvet tapet-mester (min mor) kom tapetet op på væggen – og så måtte vi bare vente til det tørrede. Da tapetet var helt tørt, var der underlige gule plamager og mørke streger forskellige steder på tapetet, og det så forfærdeligt ud. Jeg skrev selvfølgelig til butikken (i frustration og skuffelse), hvor tapetet var blevet købt, og spurgte om der mon var noget i vejen med tapetet eller måden, jeg havde sat det op på. Det var der ikke.

Men sådan er livet åbenbart, når man falder for noget dyrt gammelt papir fra 1950’erne. Jeg var så irriteret at døren til A’s værelse forblev lukket weekenden over, så jeg ikke behøvede blive mindet om den dramatiske tapet-tragedie hver gang jeg gik forbi. Igår fik jeg så blod på tanden og tænkte “ej, det skal kunne lade sig gøre”, så jeg gik igang med at “klippe-klistre” med resten af tapetrullen. Jeg havde ikke helt nok til at lave et helt nyt lag, men jeg fik da lappet de værste skader, og er nogenlunde tilfreds med resultatet. Ihvertfald tilfreds nok til, at jeg ikke gider gå på jagt efter et nyt tapet og starte helt forfra. Så nu bliver det som det er. Jeg er stadig helt vild med mønsteret, men jeg skal ihvertfald ikke igang med flere retrotapeter lige foreløbig – selvom butikken forsikrede mig om, at det ikke er sket før.

Men voilá resultatet af flere timers frustrerende arbejde! Projekt børneværelse er sat igang!

augusta3

Kommoden er ny og fra IKEA (den er fantastisk rummelig!). Kasserne fra Nomess og tæppet fra HAY havde vi i forvejen. Næste projekt er at afvaske min gamle tremmeseng (altså den seng jeg selv har sovet i som barn) og hænge nogle billeder på væggen.

/Amanda

3 comments

  1. kristina

    Er der ingen problemer i at sætte fødder under malm kommoden? Jeg overvejer stærkt at købe den tre skuffede malmkommode, sætte fødder under og få lavet en plade, så jeg kan bruge den til puslekommode

Skriv et svar

