Søvnmangel, sutteflasker & nyforelskelse

Ja, jeg kan jo ikke komme udenom, at bloggen er gået lidt i stå her på det seneste. Det skyldes selvfølgelig, at vores dejlige lille pige kom til verden for 3 uger siden – og siden da er verden gået mere eller mindre i stå (ihvertfald vores verden). Den anden dag da jeg var ude at gå, blev jeg helt overrasket over at andre menneskers liv var så hverdagsagtige; folk cyklede hjem fra arbejde, handlede ind i Netto, stod i kø på posthuset osv… fascinerende!

Siden fødslen (som vel gik godt efter omstændighederne eller som sådan noget nu går for sig) er livet blevet vendt op og ned (og der er blevet vendt op og ned på nat og dag). Augusta, som vores dejlige pige skal hedde, er intet mindre end en skøn, lille skabning og hun er blevet det altoverskyggende centrum i vores tilværelse. Det er fantastisk at opleve, hvordan man så instinktivt kan elske et lille nyt menneske så højt! Det er dejligt, skønt og overvældende.

Det at blive mor har også ført uventede begyndervanskeligheder med sig. Jeg må indrømme, at jeg aldrig har overvejet at noget så “normalt” som amning kunne volde problemer, men i mit tilfælde har det været en turbulent start, som endte i flere dages høj feber og en indlæggelse på barselsgangen på Riget med brystbetændelse midt i påsken. Det påvirker selvfølgelig det i forvejen meget hormonprægede følelsesregister, og i mit tilfælde er kombinationen af frustrationer og mangel på søvn altid en farlig cocktail. Men midt i sutteflasker, penicillin, brystpumper og søvnmangel, kan man ikke andet end blive helt nyforelsket, når man kigger på denne her dejlige skabning, som har sovet model til min fotomani – – –

SONY DSCSONY DSC

SONY DSCSONY DSCSONY DSC

Skriv et svar

