Fingernem julehygge

Min trang til julehygge er sat ind tidligt i år; (måske er det fordi jeg stadig er igang med mit bachelor projekt, og er forfærdelig god til at blive fanget af overspringshandlinger?), jeg har lyttet til julemusik i flere uger nu og min liste over julelige projekter bliver længere og længere. Jeg er faldet over et par gode ideer til hjemmelavet julepynt, som jeg helt sikkert selv skal igang med (når jeg altså lige får tid) – og gode ting skal selvfølgelig deles. Så voila, lidt inspiration til nogle kreative stunder.

Billede: elsiemarley

I år bliver simpelthen året, hvor vi skal have vores eget juletræ – ikke et stort ét, men et juletræ ikke desto mindre. Jeg vælter mig af gode grunde ikke i juletræspynt, men jeg har købt nogle fine filtkugler, som jeg vil forsøge at trylle om til noget, der ligner denne her guirlande.

Billede: tamalikainenparketti.blogspot

Et andet projekt til juletræet kunne være et par hjemmelavede julekugler i garn; det kræver bare nogle flamingokugler af en rimelig størrelse, en limpistol og lidt kraftigt garn – og nok en god portion fingersnilde og tålmodighed. Men fine er de!

Billede: lestroischouettes.tumblr.com

Tranebær på ståltråd står også på listen over projekter, der forhåbentlig bliver tid til at prøve af.

Billede: kiertoidea.blogspot.com

De her “genbrugsrensdyr” er da vildt sjove og minder mig om mine unge dage som kastanjedyrsfabrikant. Og selvom de ikke står på listen over julepynt, der skal laves i denne omgang, skal de alligevel med for hyggens og originalitetens skyld!

Billede: houseofphilla.blogspot.com

Jeg er sikker på, man kan købe sig til julestjerner af lignende slags, men det kunne nu alligevel være sjovt at prøve kræfter med en hjemmelavet én af slagsen.

One comment

Skriv et svar

