FAIRTRADE Shea Butter til den gravide mave

Jeg synes ærlig talt, at det er svært at finde rundt i den “økologiske og svanemærkede uden parabener og parfume”-jungle, som man jo gerne skulle kunne finde  lidt rundt i, når man er gravid. Jeg bruger i forvejen produkter fra Neutral, men har været på jagt efter en god og prisvenlig Shea Butter i noget tid. Og ja, jeg ved godt, at Shea Butter i virkeligheden ikke gør nogen forskel for strækmærker, og at man egentlig bare må krydse fingre for gode gener, men jeg tænker, at det jo ikke kan skade…

I første omgang forelskede jeg mig i Shea Butter fra L´Occitane, men det passede ikke just ind i min forestilling om “prisvenlig”. Til gengæld faldt jeg over en Shea Butter fra Purløg & Persille til 129,-. Det er ren Shea Butter med rosmarin og den dufter vildt godt – i modsætning til mange af de andre cremer, jeg har haft fingrene i indtil nu.

Efter sigende er Shea Butter de afrikanske kvinders hemmelige skønhedstip, så det er ikke kun til gravide maver!!! Og så er den produceret af et kvindeoperativ i Vest Afrika. Indtil videre, er det ihvertfald en klar Shea Butter favorit.

Skriv et svar

