Baby og uld

“Børn & Uld”, Helen Lyng Hansen

Jeg fik for nylig et tip om, at uld og børn skulle være a match made in heaven. Hvorfor? Fordi uld hjælper til at regulere barnets egen kropstemperatur og er fem gange mere fugtabsorberende end fx bomuld, fordi uld kan absorbere op til 40% af sin egen vægt. Ja, jeg fandt sågar frem til en pjece om emnet, skrevet af Helen Lyng Hansen, som også står bag hjemmesiden netsundhedsplejerske.dk. Hun har i øvrigt også skrevet et serie bøger om graviditet og småbørn, som jeg skal minde mig selv om at kigge nærmere på på et andet tidspunkt (der findes jo så uendelig mange af slagsen!).

Min dejlige mor har kastet sig ud i at strikke 2 stk undertrøjer i ren uld til vores kommende vidunder – næsten magen til det hjemmestrik, jeg selv havde på som lille. Derudover har jeg også kastet min kærlighed på nogle lækre bodyer i ren uld fra M&M, som kan købes i både Føtex og Bilka til en billig penge og fås med både lange eller korte ærmer – det kunne godt gå hen og blive mit første babykøb.

Skriv et svar

