5 barstole, tak!

En del af ideen med et køkkenalrum i vores lejlighed var, at vi ville spare spisebordet væk og få mest muligt ud af stuen. Men intet spisebord, ingen spisestole – og hvad gør man så? Vores køkkenø har plads til 5 barstole, og vi har brugt rigtig lang tid på at finde frem til den helt perfekte barstol til vores køkken. Det er lidt af en kunst at kombinere to forskellige meninger med pris og komfort, men vi kom da heldigvis frem til en løsning i sidste ende.

During our kitchen renovating project we decided to skip the dining table and make the most out of our living room area instead. But no dining table means no dining chairs – and then what? We´ve made room for 5 barstools on one side of the kitchen countertop, but it has proven to be a bit of a project to combine two different opinions, comfort and prices. Thank goodness we´ve finally reached a decision! Check out all of the stools considered in the process:

Her er 6 af de stole, jeg har haft kig på  i processen (jeg er iøvrigt vild med dem allesammen):

Spine Barstol, billede fra casanovafurniture.dk, kr. 8.300,-

Jeg er helt vild med den her fine Spine stol, som både giver støtte til ryggen og er pæn at se på. Prisen til gengæld, er jeg ikke så vild med.

GUBI stool, billede fra gubi.dk, kr. 3.600,-

Der findes mange variationer af GUBI barstolen (forskellige farver og med eller uden polster) – Den her er rigtig fin, men ikke helt siddevenlig nok til, at fungere som vores eneste spisestole.

Mater barstol, billede fra casanovafurniture.dk, kr. 4.995,-

Endnu en smuk barstol, som desværre ikke hænger særlig godt sammen med vores budget – men flot er den.

IKEA Dalfred barstol, billede fra IKEA.dk, kr. 255,-

Denne barstol fra IKEA er faktisk ikke helt tosset – vi var ihvertfald ude og prøvesidde den, fordi vi (jeg) synes, den ville passe godt ind i køkkenet. Jeg synes stadig den er fin, men vi blev hurtigt enige om, at det ikke er en stol, man har lyst til at sidde på i længere tid og nyde et godt måltid. Så til trods for prisen, blev det ikke IKEA i denne omgang.

HAY Hee Barstol, billede fra designdelicatessen.dk, kr. 1.199,-

Hee stolen fra HAY har stået på min ønskeseddel længe, og jeg har prøvetsiddet den op til flere gange. Jeg synes den er så fin og enkel i sit design – men alligevel ikke den helt perfekte spisestolserstatning.

HAY About A Stool, billede fra designdelicatessen.dk

Valget faldt altså på denne barstol fra HAY (dog med hvidt stel), som både er enkel, men også rar at sidde på. Jeg er faktisk godt tilfreds, og jeg glæder mig til at kunne sidde ned igen om 6 ugers leveringstid (suk).

2 comments

  1. christoffer

    Hej Jeg er udemærket klar over indlægget er fra 2012 – men jeg håbede du måske kunne fortælle mig hvordan du oplever siddekomforten i hay barstolen. Jeg tænker der er jo nærmest ingen støtte til ryggen? oplever du det som et problem?
    Mvh. Christoffer

Skriv et svar

