Du milde dukkehus

Da jeg var lille, drømte jeg om et stort, flot og fuldt møbleret dukkehus! Jeg havde engang et gammelt ét, som vidst nok var fra genbrug, men det kunne nu alligevel ikke hamle op med de store, flotte, victorianske dukkehuse i flere etager, som man kan støde på i diverse butiksvinduer; den slags med fine mahognimøbler og lysekroner.

Måske er det min trang til indretning, men jeg er nok aldrig vokset helt fra dukkehusdrømmen. Der findes så mange fine dukkehuse (nogle mere “lege”-venlige end andre selvfølgelig) – her er et par af mine favoritter; lige fra victoriansk ekstravagance til rendyrket minimalisme.

Minimalisme i træ fra walnutstreet.dk

Fold-ud dukkehus fra uponafold.com.au

Dukkehus af bogkasser, billede fra landofnod.blogspot

Dukkehus på hjul, billede fra finelittleday

Dukkehus i træ fra FERM Living

Victoriansk dukkehus, casapiccola.dk

Arne Jacobsens hus, fra Minimii.dk

One comment

Skriv et svar

