Æstetik på fire hjul

På 2. sal i vores gamle lejlighed, havde jeg udsigt til to nybagte forældre i stueetagen overfor, som flere gange dagligt trillede rundt med deres meget fine barnevogn – en Silvercross. Jeg har nu egentlig aldrig gået så højt op i barnevogne (!) – ihvertfald ikke før jeg fik øjnene op for Silvercross. Jeg ved godt, at markedet er fyldt med nyere og sikkert bedre versioner af de firhjulede (og jeg holder da også alle muligheder åbne), men lige pt synes jeg stadig, at denne skønne barnevogn er en fryd for øjet.

Silvercross, billede fra tøjbamsen.dk

Ja, men drømme brister jo også nogle gange – og det gjorde min især, da jeg fandt ud af, at denne model slet ikke kan klappes sammen og derfor heller ikke passer i bagagerummet på vores bil. Så æstetik må vige for “praktisk” lige i det her tilfælde. Heldigvis findes der også andre Silvercross modeller, som er lettere at have med at gøre. Jeg står fx ikke i vejen for denne blå model til den “nette” sum af godt 11.000 kr. fra ny (!!!). Ikke helt billigt – men så er det godt, jeg er rutineret bruger på dba og i øvrigt ikke er har noget imod brugte barnevogne.

Silvercross, tøjbamsen.dk

Udover at Silvercross i mine øjne er den kønneste barnevogn på markedet, må jeg jo indrømme at jeg ikke har meget general barnevognserfaring. Så til jer derude, som måtte være rutinerede Silvercross barnevognsbrugere: jeg hører meget gerne jeres meninger om plusser og minusser ved den skønne sag her på bloggen.

3 comments

  1. annalicia

    Altså nu må jeg lige melde mig på banen, idet vi har været lige præcis i det dilemma du er i nu!
    Jeg har en silvercross, som den på det øverste billede (min er bare helt kongeblå all over) og ja, den er bare SUPER flot og LÆKKER!! Jeg er meget glad for min. Mht. klappesammen problemet, så har vi udover silvercrosseren købt en rigtig fed Bugaboo bee klapvogn, som kan klappes sammen til det rene ingenting og som kun vejer 7 kg. Den er perfekt i bussen, toget og i Netto! Den kan bruges fra barnet er helt spædt til det er en 3-4 år. Desuden da vores var helt små, synes jeg de var meget små at lægge i den da vi var på tur, men så havde vi en lift der lige passede i eller en voksipose som passede i den, og så var det problem løst. Nu er min nr. 2 baby 2,5 måned og hun ligger så fint i den når vi er på tur. Herhjemme går jeg altid tur med Silvercrosseren, men når vi skal på ferie eller andre steder i bilen så medfølger den lille smarte, som er god idet de sover fint i den, og så gør den at man har plads til en masse andet i bagagerummet udover den, da den fylder SÅ lidt. Hint – den er billigere i USA, hvis det skulle have interesse 😉
    Og – Hvis du mangler en SUPER smart cykelvogn (som også kan bruges til de helt små, og som ellers kan laves om til både en klapvogn og løbevogn, så køb en Croozer. De er drønsmarte til de aktive liv 🙂 Pøj pøj med det og tillykke med graviditeten.

    • hojmenielsen

      Det er guldkorn Annalicia, tusind tak. Der er virkelig mange finurlige overvejelser, især når pladsen er knap – jeg tager glædeligt imod alle de gode råd, jeg kan. Det med Bugaboo vil jeg undersøge, det lyder som en smart løsning.

Skriv et svar

